Jan Veenman wint selectiewedstrijd feeder!!!

Maandag, 16 juni 2014

Het bestuur feliciteert Jan voor deze knappe prestatie. Als enigste deelnemer van HSV Steenwijk heeft hij onze vereniging toch maar mooi op de kaart gezet.

Hierbij een kort verslag van Jan zelf:

Zaterdag 14 juni werd de “Selectiewedstrijd Feedervissen van Sportvisserij Oost Nederland” gehouden aan de Urkervaart tussen Tollebeek en Urk.
Na een woord van welkom door de voorzitter, waarin de aanwezigen dringend werd verzocht bij hun verenigingen melding te maken van het enstige tekort aan wedstrijdcontroleurs, trokken de 74 deelnemers naar het water om zich voor te bereiden op de wedstrijd.
Voor mij was plaatsnummer B15 uit de hoge hoed gekomen. Een stek met perspectief, want aan de overkant kwam een wetering uit op de Urkervaart en ik zat net op de hoek van die wetering. Met een worp van 50 meter bleef ik een metertje uit de overkant met mijn voerkorf. Dat het een goede stek was bleek al snel, na vijf minuten lag de eerste brasem al in mijn schepnet!
Om een lang verhaal kort te maken: Vijf uur en vijfentwintig brasems verder klonk het eindsignaal. Met een totaalgewicht van 40 kilo won ik de wedstrijd en mocht het fraaie Delfts blauwe kampioensbord in ontvangst nemen. Op naar het NK, medio september aan het PM Kanaal bij Kootstertille!

Klik HIER voor de uitslag: