Nieuwe bepalingen bij de wedstrijden!!!

Vrijdag, 14 maart 2014

BEPALINGEN

De volgende bepalingen zijn van toepassing op schriftelijke wedstrijdtoestemmingen die zijn uitgegeven door Sportvisserij Oost-Nederland:

Deze bepalingen kunt u terugvinden onder punt 9 van onze wedstrijdreglementen(zie WEDSTRIJDEN).

1. Er mag per deelnemer met één hengel worden gevist. Meerdere topsets/hengels mogen voorhanden worden gehouden van 2 uur vóór aanvang tot 2 uur na afloop van de wedstrijd.
    Bij karperwedstrijden mag met twee hengels worden gevist. Indien de deelnemers aan een karperwedstrijd in het bezit zijn van een Derde Hengeltoestemming, mag met drie hengels gevist worden.
  2. Aan deelnemers aan nachtviswedstrijden wordt hierbij gedurende deze wedstrijd toestemming verleend voor het vissen tussen 2 uur na zonsondergang en 1 uur voor zonsopkomst.
  3. Gevangen vis moet, onmiddellijk na te zijn gemeten of gewogen, worden teruggezet in hetzelfde water waarin ze is gevangen.
  4. Het leefnet moet zoveel mogelijk recht vooruit en aan de buitenkant van het net verzwaard aan het uiteinde in het water liggen (lengte ten minste 3,5 meter)
    1. Men mag maximaal 20kg vis per leefnet bewaren

1. Het is ten strengste verboden het net aan de binnenkant d.m.v. stenen te verzwaren. Dit op straffe van diskwalificatie.
  2. Bij wedstrijden op stromende wateren die langer dan 6 uur duren is men verplicht elke 6 uur de gevangen vis te wegen of te meten en terug te zetten.
  3. Het is ten strengste verboden om zich met voertuigen in de weilanden te begeven, tenzij anders afgesproken.
  4. Het is verboden de verzwaring van het net te verwijderen voordat de weegploeg vraagt het net aan te bieden voor weging.
  5. Barbeel mag niet worden bewaard in het leefnet en moet onmiddellijk worden terug gezet in hetzelfde water. Barbeel mag op geen enkele wijze worden meegeteld voor de wedstrijd.
  6. De schriftelijke wedstrijdtoestemming blijft eigendom van Sportvisserij Oost-Nederland. Men wordt geacht zonder schriftelijke wedstrijdtoestemming te vissen indien één of meerdere bepalingen die van toepassing zijn op de schriftelijke wedstrijdtoestemming door een der deelnemers wordt overtreden. Inname van de schriftelijke wedstrijdtoestemming kan geschieden door in art. 12 genoemde functionarissen. Bij overtredingen van de bepalingen kan de persoon in kwestie worden geschorst voor deelname aan wedstrijden in de wateren van Sportvisserij Oost-Nederland, voor de duur van één jaar.
  7. Bij deze bepalingen moet te allen tijde een deelnemerslijst getoond kunnen worden met gegevens van diegenen voor wie deze toestemming geldt.
  8. De toestemminghouder is verplicht de schriftelijke wedstrijdtoestemming, de bepalingen die van toepassing zijn op de schriftelijke wedstrijdtoestemming en de deelnemerslijst op eerste verzoek ter inzage te geven aan bevoegde (buitengewoon opsporings) ambtenaren en controleurs van Sportvisserij Oost-Nederland.
  9. De toestemminghouder is aansprakelijk voor zijn handelingen op grond van de wedstrijdtoestemming. Sportvisserij Oost-Nederland aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid. Veroorzaker van schade is hoofdelijk aansprakelijk.
  10. Verder zijn alle regels en bepalingen, vastgelegd in de Visserijwet 1963 en in de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren behorende bij de VISpas, op de schriftelijke wedstrijdtoestemming van toepassing.

Raalte, maart 2014