Jan Vink 40 jaar bestuurder HSV Steenwijk.

Maandag, 10 maart 2014

Sportvisserij Nederland beloont Jan met de gouden speld.

Jan is op 22 februari 1974 in het bestuur gekomen van de HSV als 2e voorzitter ('74 tot '77 en '90 tot '93).
In die tijd werd er nog gewerkt met schaduw bestuursleden. Het bestuur bestond toen uit 9 bestuursleden.
Daarna is Jan jarenlang commissaris Jeugdzaken geweest. Jeugdzaken is best wel lastig in een tijd dat er op sport en verenigingsgebied heel veel keuze is voor de jeugd. Toch kunnen we de laatste jaren weer terugkijken op een toenemende belangstelling van de jeugd. Zoals belangstelling voor de jeugdvismiddag , maar ook m.b.t. een toename van het aantal jeugdleden.
Bij de organisatie van activiteiten zoals bv feestavonden was Jan ook vaak betrokken. Het regelen en afspraken maken was bij hem in goede handen. Jan is ook al jarenlang controleur voor zowel Sportvisserij Oost Nederland als ook voor de HSV. O.a. het Steenwijkerdiep valt onder zijn controlegebied.
Hij is ook wedstrijdcontroleur. Verder heeft hij medewerking verleend bij selectiewedstrijden en bij Nederlandse kampioenschappen, maar o.a. ook bij bv het WK Heren in Almere en het WK Dames in Leeuwarden.
Vanaf 1974 tot 1990 zat Jan in de organisatie van de wedstrijden voor de HSV. Toen viste hij zelf nog niet mee, dat kwam pas later.
Vanaf 2003 tot op heden organiseert hij de 50+ wedstrijden. De organisatie is altijd in goede handen en wordt altijd gezellig afgesloten met een hapje en een drankje.
Jan is zelf ook een fanatieke wedstrijdvisser. Hij is dan ook menigmaal in de prijzen gevallen. Altijd met de vaste stok.
Binnen ons bestuur is Jan een markante persoonlijkheid, noem een onderwerp en hij heeft er een verhaal bij. Door zijn ervaring en kennis is hij een belangrijk steunpunt binnen ons bestuur. Daarvoor zijn wij hem als bestuur enorm dankbaar, en daarom is hij door de vergadering benoemd als erelid, en is hem de er bij behorende oorkonde, bos bloemen en cadeau overhandigd door voorzitter Paul de Ram. Namens Sportvisserij Oost Nederland waren aanwezig de heren Jan de Vries en Henk Slagter. Na de speech van Henk heeft Jan de jubilaris, namens Sportvisserij Nederland, de gouden speld opgespeld.