Onze clubwedstrijden gaan weer van start!

Woensdag, 27 maart 2024

Voor deze wedstrijden is lidmaatschap van HSV Steenwijk verplicht.

Clubcompetitie – vrije hengel keuze:

14 april Visvlonders bij Scheerwolde
21 april Beukerskanaal, tussen de Herenbrug en Camping Montigny
28 april Ossenzijlskanaal, Hesselingendijk
5   mei Beukerskanaal, tussen camping Montigny en Giethoorn Noord
26 mei Visvlonders bij Scheerwolde
2   juni Ossenzijlskanaal, Hesselingendijk
9   juni Beukerskanaal, tussen camping Montigny en Giethoorn Noord

Zomerstop

25 augustus Beukerskanaal tegenover de dokterspost te Giethoorn
1   september Visvlonders bij Scheerwolde
8   september Ossenzijlskanaal, Hesselingendijk
15 september Beukerskanaal, tussen camping Montigny en Giethoorn Noord
29 september Visvlonders bij Scheerwolde
6   oktober Ossenzijlskanaal, Hesselingendijk
13 oktober Beukerskanaal, tussen camping Montigny en Giethoorn Noord

Voor en na de zomerstop vervallen de 2 slechtste resultaten.
Verplicht van te voren opgeven bij Martin Damhuis, tel.nr. 06 23708033.
Er wordt geloot om 07.30 uur nabij de locatie. Er wordt gevist van 08.30 - 12.30 uur.

Aanrijroute en parkeerhavens visvlonders Scheerwolde:

1. Parkeren is enkel toegestaan in de speciaal hiervoor aangelegde parkeerhavens aan de zuidzijde van de weg.
2. Start het parkoers bij voorkeur vanaf steiger nummer 1.
4. Bij verkeer is de visser verplicht de hengel van de weg te halen, de weg mag niet geblokkeerd worden.
6. Gebruik de aanrijroute vanaf de Scheerwoldeweg en verlaat het parkoers via de Smalleweg, ga niet keren op locatie.

Reglement viswedstrijden HSV Steenwijk 2024.

Alle deelnemers worden geacht dit reglement te kennen en stipt na te leven.
Deelnemers gaan akkoord met dit reglement, het privacy statement van HSV Steenwijk, het exoneratiebeding, de publicatie van de uitslag en eventuele publicatie van foto’s en of filmpjes gemaakt in het kader van deze wedstrijden.

1 HSV Steenwijk kan niet aansprakelijk worden gesteld voor ongevallen, letsel en/of schade. Ook diefstal, verlies of
schade aan eigen spullen kan niet worden verhaald!
2 Er wordt gevist met één hengel. Tijdens de wedstrijd mag er zich één lijn in het water bevinden. Meerdere (reserve)hengels mag men voorhanden hebben maar de lijnen mogen zich niet in of boven het water bevinden.
3 Het is verboden om met een tweede hengel bij te voeren of meerdere plekken aan te voeren, terwijl men vist met de eerste hengel. Er mag zich immers maar één lijn in het water bevinden. Er mag wel gecupt worden met een
   hengel zonder lijn. Ook voeren met een zgn. werppijp of uit de losse hand is toegestaan.
4 Door het niet nakomen van regel 2 en/of 3 van dit reglement volgt diskwalificatie (uitsluiting) en schorsing van het lidmaatschap door het bestuur.
5 Er wordt gevist op gewicht.
6 Snoek, snoekbaars, en paling tellen niet mee. Vanaf de laatste zaterdag in mei tot 1 april telt baars, ook ondermaats mee. Voor winde, gesloten tijd 1 april t/m 31 mei, zeelt en rietvoorn geldt de wettelijke minimum maat. Winde 30 cm , zeelt 25 cm en rietvoorn 15 cm.
7 Voeren en vissen met rode maden en kunstaas is niet toegestaan.
8 De visstek wordt bepaald door loting. Eén uur voor aanvang van de wedstrijd vindt die plaats op de locatie.
9 Wij proberen de stekken royaal uit elkaar te zetten, maar dat lukt niet altijd. Op je stek mag je maximaal 1 meter links of rechts van het bordje plaatsnemen.
10 Vis gevangen in het eindsignaal telt mee. Alle gevangen vis dient levend en in gezonde staat aangeboden te worden aan de weegploeg. Dode vis wegen we niet mee.
11 Gevangen vis eerst onthaken en in je leefnet doen alvorens verder te vissen.
12 Bij gevaarlijke weersomstandigheden, onweer en extreme hitte kan de wedstrijd worden uitgesteld, onderbroken of gestopt worden. Als dan 75 % van de wedstrijd is gevist geldt de wedstrijd. Als er minder dan 75 % is gevist vervalt eede wedstrijd en wordt die gevist op een nader te bepalen datum. Als de wedstrijd wordt onderbroken voor onweer, dan alle hengels aan de kant. Ook de feeders.
13 Zet je auto goed in de berm zodat het verkeer er geen last van heeft en laat de visstek weer schoon achter.
14 In alle gevallen waarin dit reglement niet voorziet beslist het bestuur.

Geef even aan de desbetreffende wedstrijdleider door wanneer je niet kunt. Dit i.v.m. het uitzetten van de stekken.