Samen VISsen: leuk & gezond!

Vrijdag, 23 februari 2024

Aan de waterkant genieten van de natuur, een praatje maken of in spanning afwachten tot de dobber ondergaat: vissen is even wat anders. Het is een prachtige manier om bewoners uit het zorgcentrum te halen en weer in contact te brengen met de natuur.

Een impuls in het mentale welzijn Je ziet ze steeds meer: (rolstoel afhankelijke) bewoners of cliënten van zorginstellingen die onder begeleiding van Samen Vissen Coaches en vrijwilligers van lokale hengelsportverenigingen een hengeltje uitgooien. In sommige plaatsen, zoals Steenwijk en Hoogeveen zijn deze Samen Vissen uitjes wekelijks terugkerende uitjes waar de deelnemers reikhalsend naar uitkijken. Maar ook in de rest van Oost-Nederland worden her en der vele visuitjes georganiseerd.
Samen Vissen is een landelijk project met een enorm maatschappelijk belang. Plezier, buiten zijn en vooral samen zijn. Dat zijn de ingrediënten voor een prachtig visuitje. En als er dan ook nog vis gevangen wordt, kan de middag helemaal niet meer stuk. En wat levert het jou als Samen Vissen Coach op? "Die lach op het gezicht! Daar doen we het voor." Meer weten? Kijk op www.samenvissen.nl