In memoriam Willem Aldewereld

Zaterdag, 16 juli 2022

Afgelopen week bereikte ons het droevige bericht dat onze oud voorzitter Willem Aldewereld is overleden.

Hengelsportvereniging Steenwijk

Willem heeft 27 jaar deel uitgemaakt van ons bestuur. Daarvan 6 jaar als voorzitter van onze vereniging. In 2002 nam hij afscheid en werd benoemd tot erelid van HSV Steenwijk.

Willem was geen man die graag in het middelpunt van de belangstelling stond. Ook als voorzitter bleef hij het liefst wat op de achtergrond, maar was zijn invloed in het bestuur wel degelijk zichtbaar. Willem was nuchter, stond met beide benen op de grond, had humor en daarbij de nodige zelfspot.

Hij was hierbij altijd kritisch, maar had het beste met de vereniging voor. Na zijn bestuurlijke periode is Willem ook altijd aanwezig geweest bij onze leden en jaarvergaderingen. Ook was hij vaste deelnemer aan de jaarlijkse activiteit bij de forellenvijvers in Ruinerwold.
Al maakte hij al jaren geen deel meer uit van het bestuur, we hebben veel aan hem te danken. Zijn betrokkenheid bij onze vereniging was tijdens en na zijn bestuurlijke periode zeer groot.

Met het overlijden van Willem Aldewereld verliezen wij niet alleen een markant lid maar ook een zeer gedreven persoon met hart voor onze vereniging.

Wij wensen zijn kinderen en verdere familie sterkte in deze en komende moeilijke tijd.

Steenwijk, 15 juli 2022.

Het Bestuur van Hengelsportvereniging Steenwijk.