Visvlonders Steenwijkerdiep gerealiseerd

Donderdag, 9 december 2021

Deze week zijn de visvlonders en parkeerhavens aan het Steenwijkerdiep zuid opgeleverd. Het was een project van een zeer lange adem, maar na vele jaren is het weer mogelijk om hier kleinschalige viswedstrijden te vissen! De plasdras oever is gebleven, maar dankzij de 25 vlonders en parkeerhavens kunnen onze verenigingen hier weer veilig vissen. Het werk van de aannemer en de aanleg van vlonders is in goed contact en nauw overleg gegaan met de aanwonenden en betrokken hengelsportverenigingen.

Zo hebben we gezamenlijk besloten om het aantal visvlonders te beperken tot 25 vissteigers. De tijd heeft het oorspronkelijke project een beetje ingehaald. De vijftig visvlonders zijn niet langer noodzakelijk. Met het huidige traject blijft het vissen voor de lange termijn goed mogelijk en ook voldoet het aan de behoefte van betrokken, lokale verenigingen.

Aanrijroute en parkeerhavens
De volgende bepalingen gelden als extra bepalingen voor dit gebied en gelden als aanvulling op de bepalingen die van toepassing op schriftelijke wedstrijdtoestemmingen uitgegeven door Sportvisserij Oost-Nederland.
1. Parkeren is enkel toegestaan in de speciaal hiervoor aangelegde parkeerhavens aan de zuidzijde van de weg. (aangeduid met de rode lijn in de kaart)
2. Op dit traject geld een maximaal aantal wedstrijden van 40 per jaar.
3. Start het parkoers bij voorkeur vanaf steiger nummer 1.
4. Bij verkeer is de visser verplicht de hengel van de weg te halen, de weg mag niet geblokkeerd worden.
5. Nachtvissen is niet toegestaan.
6. Gebruik de aanrijroute vanaf de Scheerwoldeweg en verlaat het parkoers via de Smalleweg, ga niet keren op locatie. (rode pijl op de kaart)
Gebiedskaart Steenwijkerdiep vlonders gelegen brug Scheerwolde richting Smalleweg,

Samenwerking hsv-en en SVN
Er kunnen jaarlijks maximaal 40 viswedstijden worden georganiseerd, voldoende voor de verenigingen uit de regio. We hopen op goede vangsten en veel visplezier! Met dank aan de hengelsportverenigingen en Sportvisserij Nederland met wie we dit project samen bekostigden:

•Hengelsportvereniging Havelte en Omstreken
•Hengelsportvereniging de Delle Vledder