Tien cliënten van InteraktContour Steenwijk genieten van een prachtige vismiddag.

Dinsdag, 21 september 2021

SAMEN VISSEN met cliënten van InteractContour / de Variant.

Maandagmiddag 13 en 20 september visten vrijwilligers van HSV Steenwijk met cliënten van zorginstelling InteraktContour, locatie de Variant uit Steenwijk. Rond de vijver in het Slingerbos te Steenwijk genoten 10 deelnemers van een heerlijke middag. De vangsten waren wat aan de magere kant, maar de voldoening van de deelnemers aan activiteit was groot. En daar gaat het tenslotte om.
De topper van de laatste sessie was een prachtige spiegelkarper. De cliënten verheugen zich nu al op de visuitjes die de komende weken in Steenwijk nog op de kalender staan.

In heel Nederland is afgelopen zomer het project Samen Vissen van start gegaan. Het project is een initiatief van IVN en samen met Sportvisserij Nederland en de federaties brengen we zorginstellingen in contact met lokale hengelsportverenigingen. Samen Vissen houdt in dat cliënten van diverse typen zorginstellingen een dagdeel gaan vissen met vrijwilligers van lokale hengelsportverenigingen. Lekker naar buiten en in contact zijn met de natuur dus! Ook in Oost-Nederland worden deze leuke visuitjes gratis georganiseerd.