ZomerVISkaravaan is groot succes.

Dinsdag, 17 augustus 2021

Hengelsportvereniging Steenwijk organiseerde maandag 16 augustus in samenwerking met Sportvisserij Nederland en Sportvisserij Oost Nederland een visevenement voor de jeugd tot 14 jaar. Hiervoor hadden zich 60 kinderen opgegeven.

Afgelopen maandag 16 augustus was het een drukte van belang bij de vijver in het Slingerbos nabij zwembad de Waterwyck te Steenwijk. Hengelsportvereniging Steenwijk organiseerde daar in samenwerking met Sportvisserij Nederland en Sportvisserij Oost Nederland het evenement de ZomerVISKaravaan.

Vanaf 8.00 uur begon een team vrijwilligers van HSV Steenwijk, Sportvisserij Nederland en Sportvisserij Oost Nederland alle benodigde materialen uit te laden en klaar te zetten. De tent werd opgebouwd en 60 hengels werden voorzien van een tuigje en klaargezet. De kinderen, die zich allemaal van te voren via de website stekkie.nl hadden aangemeld werden vanaf 9.30 uur ontvangen en ingeschreven om deel te nemen aan de diverse activiteiten. Het eerste wat zij kregen was een keycord met hakensteker om later de gevangen vis diervriendelijke te kunnen onthaken. Zo hebben de meeste kinderen mee gedaan aan het maken van een vistuigje, het knopen van een vishaak aan een lijntje, met een werphengel op het gras leren ‘droogwerpen’ en een grote vis naar keuze vangen aan een vissimulator. Natuurlijk werd er ook gevist. Toen om 13.00 uur het aanmelden was gestopt telde de inschrijflijst een totaal van 60 deelnemers. Om 14.30 kwam er eind van dit kidsevent. Ieder kind kreeg bij het inschrijven een polsbandje, bij het uitschrijven kregen de kinderen de hengel en het tuigje, waarmee zij hadden gevist, mee naar huis en ook een goed gevulde goodiebag met allerlei folders en boekjes van Sportvisserij Nederland en een goodiebag namens Raven Hengelsport uit Steenwijk die ook het aas en voer had gesponsord. Ook de hengel waar men had gevist mochten de kinderen houden.
Tijdens de dag konden de kinderen drinken, een versnapering en na afloop een ijsje halen in de Waterwyck. Uiteraard werden er ook vissen gevangen, die nadat er een foto was gemaakt netjes werden teruggezet. De dag is prima verlopen ondanks een paar kleine regenbuitjes.

Rest ons alle medewerkers van Sportvisserij Nederland, Sportvisserij Oost Nederland, zwembad de Waterwyck, Raven Hengelsport en de vrijwilligers van HSV Steenwijk hartelijk te bedanken voor het doen slagen van dit zeer geslaagde evenement.