Selectiewedstrijden Streetfishing 2021: schrijf je in!

Dinsdag, 6 april 2021

Streetfishing is ook in Nederland tegenwoordig een populaire discipline, die zelfs een geheel eigen plek binnen de wedstrijdvisserij heeft veroverd. Daarom vindt dit jaar in ons land niet alleen het Nederlands Kampioenschap plaats, maar ook voor het eerst het Wereldkampioenschap Streetfishing! De deelnemers die zich plaatsen voor het NK, maken kans om door de bondscoaches geselecteerd te worden voor het Nederlands team dat aan het WK deelneemt.

Loodvrij

Dit jaar worden zowel de selectiewedstrijden als het NK en WK geheel loodvrij gevist. Elk koppel ontvangt een door Sportvisserij Nederland samengesteld loodvrij pakket, waar de koppels al gebruik van kunnen maken tijdens hun voorbereidingen en trainingen. Voor het geval het pakket opraakt, levert Sportvisserij Nederland een lijst aan waar deze materialen door de deelnemers zelf besteld kan worden.

Kies je locatie

Eerder is gecommuniceerd dat op vijf locaties de selectiewedstrijden gevist zouden worden, maar hier is nog één locatie bijgekomen! Dus wil jij samen met jouw vismaat meedoen aan het Nederlands Kampioenschap Streetfishing en wie weet ook aan het WK? Schrijf je dan snel in voor één van de zes selectiewedstrijden via het inschrijfformulier  op de website van Sportvisserij Nederland.

Tijdens één van deze selectiewedstrijden strijd jij samen met jouw vismaat tegen andere koppels voor plaatsing voor het Nederlands Kampioenschap. Overleg goed met elkaar en kies jullie wedstrijd zorgvuldig, want elk team kan zich slechts voor één dag inschrijven. Wacht ook niet te lang, want voor elke wedstrijd geldt een maximum aantal koppels.

Plaatsing

Zoals binnen streetfishing gebruikelijk is, bestaan de teams voor de selectiewedstrijden uit koppels. Per selectiewedstrijd plaatst de top 5 zich zeker voor het NK Streetfishing. De overige beschikbare plaatsen voor het NK worden naar rato per selectiewedstrijd berekend, afhankelijk van het totaal aantal deelnemende koppels. Dit is uiterlijk 3 weken voor de start van de laatste selectiewedstrijd bekend.

Het programma van de selectiewedstrijden is als volgt:

•10 juli - Rotterdam
•19 september - Sneek