Federatieve en landelijke wedstrijden 2021.

Woensdag, 10 februari 2021

Een voorzichtige vooruitblik en informatie.

Ondanks deze rare tijd met allerlei coronamaatregelen toch een korte update rond de federatieve en landelijke wedstrijden. De wedstrijdkalender is ingevuld en de planning is rond, alles is natuurlijk onder voorbehoud van geldende maatregelen.

Wedstrijdkalender
Het komende jaar organiseert Sportvisserij Oost-Nederland weer diverse wedstrijden voor jeugd en senioren, heren en dames, zoals onder andere de selectie streetfishing, selectie vijvervissen (nieuw!) en de Barbeel Koppelwedstrijd. De wedstrijdprogramma’s staan op onze website: https://www.sportvisserijoostnederland.nl/wedstrijden/

Inschrijven
De inschrijvingen voor de landelijke wedstrijden zijn reeds geopend. Voor de federatieve wedstrijden zouden deze normaliter ook geopend zijn, echter hebben we vanwege de onzekerheid die dit jaar brengt, besloten om zowel de inschrijfformulieren als de reglementen uiterlijk 4 weken voorafgaand aan de wedstrijd online te zetten.

Federatief Clubkampioenschap 2021
Dit jaar staat ook het Federatief Clubkampioenschap op de planning. Afgelopen jaar kon het clubkampioenschap helaas niet doorgaan, we hopen dat dit in 2021 wel kan. De voorwaarden zijn enigszins gewijzigd ten opzichte van voorgaande jaren, waardoor deelname voor verenigingen gemakkelijker wordt en de kans op een plek in de landelijke finale groter! Zo wordt er enkel een federatieve finale gevist en geen voorrondes voor deze finale. De finale staat gepland op 25 september aan het Beukerskanaal en vindt plaats d.m.v. open inschrijving. Wanneer de inschrijving open staat, ontvangt u hierover bericht. Op dat moment zal ook het reglement online geplaatst worden.
De 2 beste teams in de finale mogen ons vertegenwoordigingen tijdens de landelijke finale.
Belangrijk om te weten is dat een team uit maximaal 15 deelnemers bestaat. Bovendien is het mogelijk dat 2 verenigingen 1 combiteam vormen.

We hopen dat er op korte termijn mogelijkheden ontstaan rond het veilig beoefenen van onze mooie wedstrijdsport. Zodra hier meer bekend over is, informeren we u hierover.

Met vriendelijke groet,
De wedstrijdcommissie