Visles aan Junior Ranchers Nationaal Park Weerribben

Zaterdag, 13 april 2013

Op zaterdag 13 april werd door Sportvisserij Oost Nederland in samenwerking met de hengelsportverenigingen uit Steenwijk, Oldemarkt en Vledder visles gegeven in de Hoogewegsloot in de Weerribben.

Op zaterdag 13 april 2013 werd er door Sportvisserij Oost Nederland in samenwerking met de hengelsportvereniging uit Steenwijk en Oldemarkt visles gegeven aan de Junior Ranchers van het Nationaal Park Weerribben. Deze Junior Ranchers bestaan uit een groep van ongeveer 20 jongeren in de leeftijd van 12 t/m 19 jaar. Voor deze jongeren wordt 1 maal per maand iets georganiseerd in het Nationaal Park. Meestal heeft het onderwerp met natuur te maken, zoals bosbouw, jacht, enz. Deze zaterdag dus het thema vissen. Vismeester Marc Zwaan gaf uitleg over het vissen met de vaste stok en een uitleg over de zoekkaart zoetwatervissen. Daarna werden de jongeren in de gelegenheid gesteld om met de vaste stok een visje te vangen, wat hier en daar redelijk lukte. De monitoringsploeg liet zien, hoe het electrisch vissen in het werk gaat. Er werden verschillende soorten gevangen, zoals voorn, baars, paling, snoek en zeelt. Dit kwam goed van pas bij de lesvisherkenning, waarmee de vismorgen werd afgesloten. Gezien het enthousiasme bij de jongeren een geslaagde dag.

Klik hier voor het verslag op de website van Sportvisserij Oost-Nederland.

Klik hier voor het verslag op de website van Nationaal Park Weerribben-Wieden.