Vislessen te Giethoorn.

Vrijdag, 30 augustus 2019

Op vrijdag 30 augustus kregen de kinderen van de Noorder Basis School en de Zuider Basis School uit Giethoorn visles.

De visles werd gegeven door vismeester Jos Mol.
's-Morgens kregen de kinderen een theorieles over het vissen en het leven onder water. Ook kregen zij een superleuk lespakket uitgereikt.
's-Middags moest het geleerde in praktijk worden gebracht. De kinderen gingen vissen in het Beukerskanaal te Giethoorn.
Zij werden daarbij geholpen door vrijwilligers van de HSV. Het duurde dan ook niet lang of de eerste visjes werden gevangen. De meeste kinderen slaagden er in om meerdere visjes te vangen. Veelal voorntjes en baarsjes.
Uiteindelijk konden we terugzien op een geslaagde visles. Voor herhaling vatbaar.

Met natuurlijk dank aan vismeester Jos en de vrijwilligers van de HSV.