Nieuwe vissteiger voor mindervaliden bij de Steenwijker Aa.

Zaterdag, 20 juli 2019

De oude houten vissteiger was aan vervanging toe.

Steenwijk - De oude vissteiger langs de Steenwijker Aa voor mindervaliden ter hoogte van het Fletcher Hotel is vervangen door een nieuwe. ‘De steiger die hier lag was van hout. Er werd regelmatig brand gesticht en er zijn ook vernielingen gepleegd', zeggen Rein Berger en Paul de Ram van Hengelsportvereniging Steenwijk.
‘En daarom is gekozen voor een meer duurzame versie van kunststof met ook een kunststofbeschoeiing.’ Er wordt veel gebruik gemaakt van de steiger. ‘Die is nu beter toegankelijk voor mensen met rolstoelen en rollators. Prettig is ook dat de vissers hier de toiletvoorziening van hengelsportzaak Raven mogen gebruiken.’

De nieuwe steiger kost om en nabij 3600 euro. ‘We hebben zelf als vereniging de beurs getrokken en dat hebben ook Sportvisserij Oost-Nederland en de gemeente gedaan.’ De werkzaamheden zijn vrijdag vlak voor de bouwvakvakantie door de Fa. Muis afgerond.

De hengelsportvereniging is met de gemeente in gesprek over de aanleg van twee soortgelijke steigers langs het kanaal Beukers-Steenwijk.
Dan kunnen mindervalide vissers ook op een veilige manier hun sport bedrijven of aan wedstrijden meedoen.