Hengelsportverenigingen trekken samen op.

Dinsdag, 5 december 2017

Krachten worden gebundeld richting de gemeenteraadsverkiezingen.

In de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 worden steeds meer hengelsportverenigingen actief om hun sportvisserijbelangen onder de aandacht te brengen van politieke partijen. Zo hebben de vier verenigingen uit de gemeente Steenwijkerland de handen ineen geslagen en namens hun 3.000 sportvissers een brief aan de politieke partijen gestuurd.
HSV Steenwijk, De Karper Vollenhove, Het Baarsje Blokzijl en Het Baarsje uit Oldemarkt willen meer aandacht en voorzieningen voor de sportvissers in de kop van Overijssel. Samen zijn zij de grootste sportvereniging binnen de gemeente, maar helaas voelen zij zich nog altijd niet serieus genomen. Een gemiste kans voor Noordwest-Overijssel vinden de hsv-en. Sportvissen is niet alleen leuk, maar sportvissers zijn ook belangrijk voor het gebied.
Lees meer over de gezamenlijke inspanningen van de hsv-en om sportvissen in Steenwijkerland op de politieke programma's te krijgen in een artikel van De Stentor: "Hengelsport in Steenwijkerland voelt zich genegeerd".