Nieuwsbrief Vereniging Nederlandse Roofvissers

Vrijdag, 2 september 2022

De Vereniging Nederlandse Roofvissers is begonnen als Snoekstudiegroep Nederland-België, afgekort SNB, een vereniging van circa 2000 gepassioneerde snoekvissers wonend voornamelijk in Nederland en België. De vereniging is in maart 1984 opgericht, is volwaardig lid van Sportvisserij Nederland en heeft als doelstelling: "Bevordering van de specifieke snoekvisserij en bescherming van de snoekstand en haar biotoop in het kader van de sportvisserij". vanwege recente ontwikkelingen in de sportvisserij is er besloten om voortaan alle roofvissen in Nederland en Belgie te vertegenwoordigen. Vanuit deze doelstelling spannen leden van de VNR zich dagelijks in om, naast natuurlijk het vissen op roofvis, voorlichting te geven over het vangen en juist behandelen van deze prachtige vissen.

Roofvisie 151

Roofvisie nummer 151; Pike Experience 2022, Boten van eigen bodem, Kunnen snoeken kleuren zien en nog veel meer..
Rond 10 september krijgen alle leden van de VNR weer de nieuwe editie van ons prachtige roofvismagazine in de bus. Een fantastisch nummer weer dit keer. Opnieuw 68 pagina's roofvis info dus Iedereen die van roofvissen houdt kan zijn hart ophalen met deze uitgave.
In een korte serie gaan we onze lezers de komende edities kennis laten maken met enkele in Nederland gebouwde visboten. Omdat de boten uit vooral de USA nu wel als bekend kunnen worden verondersteld leek het de redactie leuk om aandacht te geven aan "boten van eigen bodem". Voeg daarbij dat het om meerdere redenen in deze tijd helemaal niet verkeerd is om spullen van niet te ver weg te laten komen. In deze eerste aflevering lees je alles over de boten van Orka en Skane. Een respectievelijk polyester en aluminium visboot, lees er hier meer over........

Samenwerking VNR met Sportvisserij Nederland en VNV
Recent heeft een delegatie van de VNR een gesprek gevoerd met de voorzitter van Sportvisserij Nederland en de voorzitter van de Vereniging Nederlandse Vliegvissers. Dit om de onderlinge banden aan te halen en de samenwerking te versterken. Namens de VNR waren Marnix Wolthuis (voorzitter a.i., penningmeester) en Ingmar Boersma (adviseur) aanwezig. Besproken zijn opties voor de toekomst voor hechtere samenwerking. Later volgt hier over vast en zeker meer nieuws.

Pike Experience 2022

De Pike Experience (PE) is een ééndaags roofvis evenement georganiseerd door de Vereniging Nederlandse Roofvissers. Ons evenement zal plaats vinden in het plaatsje Kortenhoef op de jachthaven Ottenhome nabij de Loosdrechtse plassen.
Hier hebben we een loods ter beschikking en een overdekt paviljoen waar diverse hobbybouwers hun kunsten zullen vertonen en ook de beroemde tweedehands markt plaats zal vinden.
Op het buitenterrein zullen demonstraties plaats vinden en zullen diverse visgidsen aanmeren aan de steigers om op te stappen.
Vele merken, groothandels, winkeliers en visgidsen hebben hun deelname al toegezegd. Inmiddels zijn via de website al wat standhouders voorgesteld en binnenkort zullen we meer informatie geven over de rest van de deelnemers. Lees hier wie er aanwezig zijn.
Uiteraard is de entree voor leden gratis en voor niet leden slechts € 5,--.
Onder alle aanwezige leden (exclusief bestuur, redactie en vrijwilligers) wordt een visreis verloot ter waarde van meer dan € 1.000,-.
Daarnaast houden we wederom onze tombola met prachtige prijzen!
Zorg dat je erbij bent!
Locatie: Watersportcentrum Ottenhome, Zuwe 20, 1241 NC Kortenhoef
Tijd: 10:00 - 17:00 uur

Nieuwe deelnemers VNR Ledenpas
De afgelopen tijd zijn enkele nieuwe deelnemers toegevoegd aan de deelnemerslijst van onze VNR Ledenpas. Met die pas krijg je 10% korting bij alle deelnemende ondernemers. De lijst wordt telkens in magazine Roofvisie en op onze website geactualiseerd. Hier vind je dus de nieuwste lijst met deelnemers.
Al onze leden ontvangen deze pas. Met die pas krijg je dus korting en je contributie heb je er dus al heel snel weer uit. Alleen daarom zou je dus al lid worden want bij de meeste winkels kun je ook online bestellingen doen.

Nieuwe deelnemers VNR Ledenpas