Wie zijn wij

De Hengelsport-Vereniging Steenwijk is opgericht 1 mei 1946 en is aangesloten bij Sportvisserij Nederland en Sportvisserij Oost-Nederland. Koninklijk goedgekeurd d.d. 20 augustus 1950 en bij notariĆ«le akte ingeschreven in het handelsregister onder nummer 40059558.  Krachtens een bij de Kamer van Binnenvisserij berustende machtiging, afgegeven door de huurder, de Algemene Bond van Binnenvisserij in NW. Overijssel, en het Waterschap Drents Overijsselse Delta (Voorheen Reest en Wieden). De vereniging bestaat uit ongeveer 2000 leden, waarvan ongeveer 200 jeugdleden. Bestuur en vrijwilligers van de HSV Steenwijk houden zich bezig met: het behartigen van de belangen van de sportvisserij, in stand houden van goede viswateren en een goede visstand, de organisatie van viswedstrijden, voorlichting en informatie. Steenwijk en omgeving biedt de sportvisser heel veel prachtige wateren om in te vissen.