Schoonmaakdag 2011

Door vrijwilligers werd er op 12 februari 2011 een schoonmaakdag georganiseerd om het vuil rond de visvijvers van de HSV Steenwijk op te ruimen en af te voeren. In totaal werd er 435 kilo zwerfvuil verzameld en afgevoerd.

Bericht van één van onze leden:

Hallo Paul,

Als ik het goed begrepen heb ga jij namens de HSV deze week naar het gemeentehuis te Steenwijk om het e.e.a. te bespreken.
Nu wil ik graag het volgende kwijt en ik weet niet of je er nu iets mee kunt, zo niet dan misschien een volgende keer.
Het is nl. zo dat het afgelopen weekend mooi weer was en wat gebeurd er dan, ja juist…… dan wordt er gevist. Niks mis mee.
Maar nu liep ik een rondje langs de visvijver Oostermeente (doe ik vaker, ik woon er) en stuit ik op een groepje van ongeveer 8 jongens. Ze zitten midden op het looppad en ik vraag vriendelijk of ik er langs mag….krijg ik een grote mond. Maar ja, dat zal wel normaal zijn tegenwoordig.Kom ik zondagavond weer bij de vijver, is het me daar een dikke bende (zie bovenstaande foto). Ik heb de gemeente gebeld met het verzoek om het op te ruimen, maar het ligt er nu nog. Nu ga ik vrijdag vissen en nu kun je op je tien vingers aanvoelen dat wij het als karpervissers op de schuld krijgen, terwijl wij juist de boel schoon proberen te houden. Is het misschien mogelijk dat de gemeente, net als bij de Ruxveense vijver, 1 of 2x per week een rondje doet? Zou je dat bespreekbaar kunnen maken denk je? Als bijlage een foto van de bende welke er nu ligt.
Ik neem aan dat het de HSV ook zeer doet dat er mensen zijn die er zo’n puinhoop van maken.
Laat ik het zo zeggen…zulke mensen verpesten het voor de echte vissers.

Ik hoor het wel.

Dit lid is met een groepje enthousiaste medeleden van de HSV Steenwijk de visvijvers van onze vereniging langs gegaan om de rotzooi op te ruimen. Waarvoor hulde!!!