Cursus bosmaaier & motorkettingzaag

Dinsdag, 26 april 2016

Sportvisserij Oost-Nederland biedt ook dit jaar vrijwilligers de mogelijkheid om gratis maai- en zaagcursussen te volgen.

Eind 2016 biedt Sportvisserij Oost-Nederland in samenwerking met Helicon uit Apeldoorn een cursus bosmaaien en motorkettingzaag gebruik aan. Via deze cursussen willen we iedere vrijwilliger helpen om veilig, getraind en gecertificeerd maai- en zaagwerk te kunnen doen.

Vooral vanuit het oogpunt van veiligheid maar ook vanwege eventuele aansprakelijkheid is het belangrijk om de vrijwilligers de juiste kennis en vaardigheden mee te geven. Dit is een verantwoordelijkheid van iedere vereniging. Wij merken in ieder geval dat veiligheid en verantwoordelijkheid een terugkerende vraag is bij beheer en onderhoudsprojecten zoals bijvoorbeeld bij het Gat van Joosten, de Bijkersplas en de Christinalustvijver.

Sportvisserij Oost-Nederland kiest er daarom voor om in haar onderhoud- en beheerprojecten alleen nog met gecertificeerde vrijwilligers te werken. Vanuit het oogpunt van veiligheid en eventuele aansprakelijkheid vinden wij het niet langer verantwoord om dit werk door niet getrainde vrijwilligers te laten doen. Wij willen voorkomen dat er gevaarlijke situaties kunnen ontstaan met b.v. scherpe zaagbladen of omvallende bomen.

Via deze email peilen wij de interesse voor beide cursussen. Dus kent u vrijwilligers of potentiele vrijwilligers die met deze bosmaai- en/ of zaagcursus iets voor uw vereniging en de sportvisserij kan betekenen? Stuurt u dan voor 31 mei een email naar hsvsteenwijk@hotmail.com.
Per vereniging kunnen maximaal 2 vrijwilligers opgegeven worden. Uit de administratie blijkt dat er reeds 1 vrijwilliger in het bezit is van een certificaat bosmaaier & motorkettingzaag (Thom de Waard). Vanuit onze vereniging mag zich nog 1 vrijwilliger opgeven voor de cursus van 2016. Er kunnen maximaal 16 vrijwilligers deelnemen aan de cursussen, hierbij geld vol = vol. Houd er rekening mee dat de cursus 4 dagen in beslag neemt. Er wordt geprobeerd om zoveel mogelijk cursusdagen op de zaterdagen te plannen zodat ook vrijwilligers met een baan de kans krijgen om de cursus te volgen.

Bij aanmelding van de cursist(en) graag de volgende gegevens vermelden;
- hengelsportvereniging, voornaam, initialen, achternaam, geboorteplaats, geboortedatum en een geldig mailadres. Deze gegevens zijn nodig voor het uiteindelijke certificaat wanneer de cursussen met succes zijn afgerond.

Met vriendelijke groet,

Rein Berger(Secretaris HSV Steenwijk).
Tel.nr.: 06 14641340.