Vismiddag voor de jeugdleden van de HSV Steenwijk

Woensdag, 14 augustus 2013

Mooi weer en een goede opkomst. Het was een fantastische middag.

Op woensdag 14 augustus 2013 werd de jaarlijkse vismiddag gehouden voor de jeugdleden van de HSV Steenwijk. Alle jeugdleden van de HSV waren aangeschreven om mee te doen. Uiteindelijk hadden 24 jeugdige vissers zich opgegeven. Een goede opkomst dus. Omstreeks 13.00 uur was iedereen aanwezig bij Raven Hengelsport aan de Woldmeentherand te Steenwijk. Daar werd een film getoond over vissen, gevolgd door een theorieles over de basiskennis van het vissen door vismeester Marc Zwaan. Tijdens deze les werd duidelijk, dat er bij de jeugd al veel kennis over het vissen aanwezig was. Omstreeks 14.00 uur begon de viswedstrijd. Jan Vink (jeugdzaken HSV) had een parcours uitgezet aan de Steenwijker Aa en aldaar werd ook de loting verricht. Het was heerlijk weer om te vissen en al snel werden de eerste vissen gevangen. Omstreeks 15.40 uur klonk het eindsignaal en werd de gevangen vis gemeten. Door Jan Vink werden de prijzen uitgereikt. De eindstand was als volgt:

1. Fernando van Swaal (totaal 98 cm)

2. Demi de Waard (75 cm)

3. Marijn Meester (51 cm)

4. Jordi Koning (43 cm)

5. Job Hoekstra (37 cm)

6. Nick Gijsman (32 cm)

7. Jarno ter Schure (25 cm)

8. Max Kremer (17 cm)

9. Joost Buijs (16 cm)

10. Bjorn Lanting (9 cm)

11/12 Ryan de Boer en Jesse Gijsman (8 cm)

Voor elke deelnemer was een prijs beschikbaar en omdat alle deelnemers de gegeven theorie goed in praktijk wisten te brengen, werd aan elke deelnemer het basisdiploma Vissen uitgereikt.

De middag werd afgesloten door tips van vismeester Marc Zwaan en een frisse traktatie bij Mc Donalds.

Het was een mooie en leerzame middag.

Met dank aan Raven Hengelsport, vismeester Marc Zwaan en de bestuursleden van de HSV.