VISpas 2019 komt eraan!

Maandag, 26 november 2018

De VISpas 2019 is in het land! Als je vóór 5 december hebt betaald, ontvang je de VISpas 2019 vóór 1 januari. Als je een machtiging hebt afgegeven, ontvang je rond half december de nieuwe VISpas al. Vanaf 1 december is de VISpas 2019 ook online te bestellen via www.vispas.nl of te koop bij de hengelsportwinkel bij jou in de buurt.

In 2019 verandert er een aantal zaken voor VISpashouders. In dit bericht enkele belangrijke wijzigingen en veel gestelde vragen en antwoorden.

Weer meer viswater!!

Sportvisserij Nederland, de hengelsportfederaties en -verenigingen zijn druk bezig om zoveel mogelijk federatief en verenigingswater in te brengen in de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse VISwateren. Zo is er in 2018 maar liefst 3.000 hectare nieuw viswater beschikbaar
gekomen voor alle VISpashouders. Lees hier meer.

Ook in 2019 zet Sportvisserij Nederland fors in op het uitbreiden van de landelijk ingebrachte wateren.

'Dikke boekje' digitaal.

De Gezamenlijke Lijst van Nederlandse VISwateren kent een driejaarlijkse cyclus. De nieuwe editie (2019 - 2020 – 2021) wordt echter niet meer standaard meegestuurd met de VISpas om het milieu te sparen én om kosten te besparen.

Het is ook niet meer nodig om de papieren versie van de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse VISwateren op zak te hebben. De VISplanner app is immers ook rechtsgeldig en altijd up-to-date. Meer dan 80% van de sportvissers maakt hier inmiddels al gebruik van. Zij zullen het ‘dikke boekje’ dus niet missen.

Voor wie dit toch graag wil meenemen naar de waterkant (indien niet bijgesloten bij de VISpas), biedt Sportvisserij Nederland de mogelijkheid om de papieren lijst gratis op te halen bij een verkooppunt van de VISpas of deze na te bestellen in de webshop van Sportvisserij Nederland.

Veel gestelde vragen:

Wanneer ontvang ik mijn VISpas 2019?
Ik wil een papieren lijst van viswateren hebben, hoe regel ik dat?
Hoe geef ik mijn verhuizing door?
Hoe kan ik mijn gegevens aan laten passen?
Ik heb wel de VISpas ontvangen, maar nog geen NachtVIS- en/of Derde Hengeltoestemming. Wat nu?

Op al deze vragen en vele andere vind je het antwoord in onze Veel Gestelde Vragen & Antwoorden (kies rubriek Visdocumenten)