Vismigratiedag.

Zaterdag, 14 april 2018

Studenten van Sportvisacademie de Groene Welle uit Zwolle organiseren in samenwerking met Sportvisserij Oost-Nederland en de Waterschappen Drents Overijsselse Delta en Vechtstromen een leerzame en leuke dag op Camping De Koeksebelt in Ommen.

Tijdens de vismigratiedag is er o.a. aandacht voor het lot van de trekvissen. Veel van deze soorten worden met uitsterven bedreigd. Dit komt met name door de dammen, stuwen en sluizen die door de mens worden aangelegd. Deze zogenoemde kunstwerken verstoren de vistrek en de natuurlijke stroming van de rivieren. Om een gezonde visstand te behouden, is het belangrijk dat vissen vrij kunnen bewegen in het water. De aanleg van stuwen, sluizen en gemalen belemmert deze bewegingsvrijheid. Hierdoor kunnen sommige vissen rivieren en beken niet meer bereiken. We nemen maatregelen om het leefmilieu voor vissen, en hiermee de visstand, te verbeteren. Hoe we dat doen? Kom naar de Vismigratiedag met allerlei leuke activiteiten en stap in de wereld van de vis!

Het evenement is zaterdag 21 april van 10:00 tot 16:00 uur.
Locatie: Camping de Koeksebelt
Zwolseweg 13,