Cursus bosmaaier en/of motorkettingzaag.

Donderdag, 11 januari 2018

Het maximale aantal van 2 cursisten voor onze vereniging is bereikt!!!!!!

Namens HSV Steenwijk doen Raymon Schra en Martin Damhuis deze cursus.

Sportvisserij Oost-Nederland biedt ook dit jaar vrijwilligers de mogelijkheid om gratis maai- en/of zaagcursussen te volgen. Via deze cursussen willen ze iedere vrijwilliger helpen om veilig, getraind en gecertificeerd maai- en zaagwerk te kunnen doen.

Vooral vanuit het oogpunt van veiligheid maar ook vanwege eventuele aansprakelijkheid is het belangrijk om de vrijwilligers de juiste kennis en vaardigheden mee te geven. Dit is een verantwoordelijkheid van iedere vereniging. Wij merken in ieder geval dat veiligheid en verantwoordelijkheid een terugkerende vraag is bij beheer en onderhoudsprojecten.

Sportvisserij Oost-Nederland kiest er daarom voor om in haar onderhoud- en beheerprojecten alleen nog met gecertificeerde vrijwilligers te werken. Vanuit het oogpunt van veiligheid en eventuele aansprakelijkheid vinden zij het niet langer verantwoord om dit werk door niet getrainde vrijwilligers te laten doen. Wij willen voorkomen dat er gevaarlijke situaties kunnen ontstaan met b.v. scherpe zaagbladen of omvallende bomen.

Met vriendelijke groet,

Rein Berger - Secretaris HSV Steenwijk.