Vissteigers Steenwijker Aa opgeleverd.

Woensdag, 1 februari 2017

De Steenwijker Aa is een prachtig viswater. Bewoners uit de wijk Oostermeenthe wandelen er graag. Er wordt in gezwommen en gevist. Het gekanaliseerde gedeelte van dit riviertje kent stroming, diepteverschillen en voldoende natuurlijke variatie die zorgt voor een mooi visbestand. Vanwege de steile oevers en de begroeiing is het vissen echter een hele uitdaging! Niet echt handig en ook niet veilig voor b.v. de kinderen en ouderen uit de wijk Oostermeenthe, die er graag vissen.

Op initiatief van Wijkvereniging de Middenweg, onze Hengelsportvereniging Steenwijk en Sportvisserij Oost-Nederland zijn er nu 3 hagelnieuwe vissteigers aangelegd. Hoewel de hengelaars over het algemeen het liefst zoveel mogelijk vanaf een natuurlijke oever vissen was dat hier echt niet goed te doen. De 3 steigers zijn in de nabijheid van de 3 bestaande bruggen aangelegd. Vanwege de watervoerende functie van de Aa moest het ontwerp goed worden afgestemd met het waterschap. Er zijn onderling goede afspraken gemaakt. Voor de hengelaar in Steenwijk wordt het nu een stuk veiliger en leuker om daar te vissen.

De aanleg van de vissteigers is tot stand gekomen door bijdragen van Sportvisserij Nederland, Sportvisserij Oost Nederland, Hengelsportvereniging Steenwijk en Wijkvereniging de Middenweg uit Steenwijk.