Verslag Algemene Ledenvergadering

Woensdag, 9 november 2016

Verslag van de Algemene Ledenvergadering van vrijdag 4 november 2016. Locatie: Verenigingsgebouw “De Beitel”, Molenstraat 24 te Steenwijk.

Aanwezig: 45 leden. Met kennisgeving afwezig: Edwin Berger en Nico Gooijer.

1.Opening:
Voorzitter verwelkomt de aanwezigen en opent de vergadering.
2.Vaststellen agenda:
De agenda wordt ongewijzigd vastgesteld.
3.Notulen:
De notulen zijn ongewijzigd goedgekeurd.
4.Ingekomen en uitgaande post:
Marc Zwaan: Aankondiging besturenwedstrijd 2016. Overeenkomsten/contracten/factuur Fletcher ivm. Feestavond HSV.
Boa J. Kolker: Zij nemen na klachten van diverse aard over de Rux.vijver en Onnaplas mee in de surviance.
Diverse berichten en mailwisseling met Willem Bakker ivm. De steigers in het Stw.diep en de Stw.Aa.
SVON: Deelnamelijst en reglement selectiewedstrijd feeder.
Marc Zwaan: Uitslagen clubkampioenschap rayon 3. SVON: Uitnodiging ALV van 17 mei.
SVON: Verslag ALV 17 van mei. SVN: Uitnodiging ALV van 11 juni Papendal
Gemeente Steenwijkerland: Informatie over het project verbeteren waterhuishouding Oostermeenthe/Nieuwe Gagels.
Marc Zwaan: Uitnodiging ALV van rayon 3. Factuur Bijzonder Druk: Verenigingsvergunning 2017.
SVON: Bevestiging ontvangst wedstrijdaanvragen 2017. Provincie Overijssel: Vergunning voor nieuw wedstrijdtraject in Kanaal Steenwijk-De Linde.
5.Mededelingen:
Kort verslag clubkampioenschappen 2016 Rayon 3. Wij hebben ons aangemeld voor de wedstrijden van 2017. 1e ronde vrijgeloot.
Ledenactiviteit forelvissen op 3 december bij de Woldstek. Opgeven bij de secretaris.
6.Jeugdzaken:
Jeugdwedstrijd organiseren wij niet meer. Wij concentreren ons op het geven van vislessen aan scholen. Er staat voor 2017 ook weer een ouder/kind wedstrijd op het programma. De vrijwilligers worden door de voorzitter bedankt voor hun medewerking tijdens de vislessen aan de leerlingen van de Immanuelschool en de Frisoschool
7.Begroting 2017:
Penningmeester presenteert de begroting 2017. Er zijn geen vragen.
8.Viswedstrijden 2017:
De geplande wedstrijden worden doorgenomen. De 1e en de 3e wedstrijd vinden plaats op een nieuwe locatie aan het Kanaal Steenwijk-De Linde t.h.v. de Thijendijk. Bij boer Bisschop. Er zijn verder geen vragen.
9.Prijsuitreiking clubcompetitie en kampioensbeker 2017:
De prijzen worden uitgereikt. Marten Damhuis is glorieus winnaar van de wisselbeker.
Het is voor Marten de 4e keer. Hij mag hem dus definitief houden. 2e Kees Kist en 3e Johan Schipper.
10.Pauze en lotenverkoop:
Zoals gewoonlijk waren de loten weer snel verkocht. In deze pauze kon men zich inschrijven voor het forellenvissen op 3 december.
11.Rondvraag:
Hiervoor melden zich: Marten Damhuis, Jan Vink en Roelof Greveling en Jeroen Damhuis..
Marten verzoekt de wedstrijdvissers zich bij verhindering bij hem af te melden.
Jan vraagt applaus voor het vele werk wat Jeroen Damhuis heeft verricht bij het assisteren van Marten bij de wedstrijden.
Roelof vraagt waar vervuiling van oppervlaktewater, in dit geval het Dolderkanaal, moet worden gemeld. Antwoord: het calamiteitennummer van het waterschap Drents-Overijsselse Delta.
Jeroen vraagt aandacht voor de vele waterplanten in het wedstrijdparcours tussen de meren. Het probleem wordt steeds groter. Is bij de diverse instanties bekend.
12.Verloting:
Wijnand Visser trekt de loten. Er waren weer schitterende prijzen te winnen. De theaterbonnen voor het Steenwijker Cabaret gingen naar Paul de Ram en Edwin Brouwer.
13.Sluiting:
Voorzitter bedankt eenieder voor zijn inbreng en sluit de vergadering.