Zeer geslaagde visles Frisoschool.

Dinsdag, 13 september 2016

Samen met Sportvisserij Oost-Nederland, vrijwilligers en leerkrachten van de Frisoschool en vrijwilligers van HSV Steenwijk is de leerlingen van de Frisoschool uit Steenwijk weer een onvergetelijke dag bezorgd.
Zoals gewoonlijk wordt op zo'n dag 's morgens de theorie in de vorm van een biologieles verzorgd door een vismeester van Sportvisserij Oost-Nederland. 's Middags wordt dan het vissen in de praktijk beoefend. De vijver in het Slingerbos was weer de plaats waar het moest gebeuren voor de 23 enthousiaste deelnemers. Ondanks de hoge temperatuur, het was 32 graden, werd er heel goed gevangen.
In 1 uur en een kwartier werden er in totaal ruim 400 vissen gevangen. Er waren deze keer 2 winnaars met ieder 35 vissen.
De middag werd afgesloten in het restaurant van zwembad De Waterweijck, met voor de leerlingen een ijsje en de beleiding een andere verfrissing. Alle deelnemers kregen na afloop een jeugdvergunning en een diploma uitgereikt.
Namens het bestuur worden alle vrijwilligers bedankt voor hun inzet.